25 Ağustos 2014 Pazartesi

Kizilcik Surubu

Malzemeler
. 1 Kilo kizilcik
. 2 Litre su
. 500 Gr toz seker
. 4-5 tane karanfil
Hazirlanisi

* Kizilciklari yikayip tencereye aliyoruz,  kaynar su ilave edip kaynamaya birakiyoruz
* Iyice kaynayan ve sekil degistiren kizilciklari bir kenara alip sogumaya birakiyoruz

* Sogmus olan kizlciklari sik gözlü tel süzgecten geciriyoruz
* Süzmüs oldugumuz kizilcik suyumuzun icerisine kalan 1 litre sicak suyu, karanfili ve sekerimizi ekliyoruz
* Tenceremizi tekrar ocaga alip 15 dk kadar kaynatiyoruz
* Kizilcik suruplarimizi sogumaya birakiyoruz ve soguyunca kavanoz ya da su kaplariniza koyup
dolabimiza kaldiriyoruz. Hazir olan kizilcik suruplarimizi sicak bir havada ya da yemeklerimizin yaninda, buz parcaciklari esliginde servise sunuyoruz
Afiyet Olsun

***Kizilciklarin artik sonlarini toplamis bulunuyorum :)) ***

*** Kizilcik surubunda ben az seker kullaniyorum. Olgunlasmis kizilcigin tadi rahatsiz edecek kadar eksi olmuyor. Diyabetik hastaniz varsa seker eklemeden rahatlikla icebilirsiniz. Gece uykusu problemi yasiyorsaniz, yatmadan 2 saat önce 1 bardak kizilcik surubundan icmenizi israrla tavsiye ediyorum. Sunu da belirtmek istiyorum, kabizlik sorununuz var ise lütfen fazla tüketmeyin. Kizilcik genelde ishal kesici olarak kullaniliyor .***

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevinc`in Dünyasi`na abone olarak her gün yenilenen iceriklerimizden haberdar olabilirsiniz!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...