22 Mayıs 2014 Perşembe

Madimak (Memleketime Özgü Bir Tarif )

Malzemeler
. Yarim kilo Madimak
. 1 Yemek kasigi pilavlik bulgur
. 1 Kase sarimsakli süzme yogurt
. 3 Bas kuru sogan
. 4 Dis sarimsak (2 dis yogurt icin - 2 diste kavrulan sos icin)
. Cemenli pastirma (ya da sucuk ve 2 Tatli kasigi cemen)
. 2 Yemek kasigi tereyagi cok az sivi yagi
. 1 Cay kasigi kimyon, tuz.
. 2 su bardagina yakin sicak su

                                                                                       
Hazirlanisi
Madimagimiz kalin saplarindan ayrilir, ya bir bicak ya da satir yardimiyla ince ince kiyilir. Kaynamakta olan tuzlu suyun icine kiydigimiz madimak ve bulgur konulur. Tencere kapagimizi yarim gelecek sekilde kapatiriz. Tavamiza 3 bas sogani küp küp dograriz ve hafif renk degisime baslayinca pastirma ya da sucugumuzu, cemeni,kimyonu ilave ederiz.
Pastirmamizi hafif renk alincaya kadar kavururuz ; güzel kokular iceriye sarinca pismekte  olan madimagimizla bulustururuz. Alti kisik ateste 5 dk daha pisiririz tatlar bir biriyle bulussun diye sonra ocaktan alip cok az dinlenmeye birakiriz. Evet yöresel madimagimiz servise hazir. Denemenizi tavsiye ederim, mükemmel bir lezzet.
 Afiyet olsun :)
Not: Almanyada ki  arkadaslar madimak yerine "Grünkohl" (hazir kavonozlardakilerle) ayni sekilde yapabilirsiniz, cünkü ben Türkiye`den madimak getiremedigim zamanlarda Grünkohl ile yapiyorum :)) 


2 yorum:

  1. ben bunu hep yapıyorum nefis... sizlerde deneyin açık ve net anlatıyosun yorumlarına bayıldım

    YanıtlaSil
  2. Cok tesekkür ederim Kadriye Hanim :) Begendiginize cok sevindim

    YanıtlaSil

Sevinc`in Dünyasi`na abone olarak her gün yenilenen iceriklerimizden haberdar olabilirsiniz!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...