11 Şubat 2020 Salı

Grecka Krabugday unlu Buharda pisen  Dogal Glutensiz Ev Makarnasi

Malzemeler:3 Yumurta  ,yarim cay bardagi su ,1 yemek kasigi zeytinyagi ,tuz ve Grecka Karabugday unu

Buharda pisirmek icin döküm tava yada tabani tutmayan bir tava
Altina su kaynatmamiz icin  tavaya uygun bir tencere



Yapilisi  hamur icin verilen malzemeyi iyice cirpiyoruz  ve unu azar azar krep kivamindan daha civik 
hamur elde ediyoruz.
sonra bir tencereye kaynar su koyup ocagin altini yakiyoruz.Tenecerenin üzerine tavamizi yerlestiriyoruz
Tavaya hic yag  sürmüyoruz ve bir kil firca yardimiyla yada elinizde  bir firca varsa  oda olabilir.
civik hamuru firca yardimiyla tavaya sürüyoruz ,buraya dikkat edelim krep gibi tavaya dökmüyoruz.Sadece istediginiz kalinlikta olucak sekilde  tavaya sürüyoruz okadar.
Resimde görünce sizde anliyacaksiniz nedemek istedigimi.Buharda pismesini sagliyoruz ve
cok bekletmeden hamuru bir ucundan kaldirip temiz bezimizin üzerine seriyoruz,bukadar hamur tek tarafli pisirilecek unutmayalim  iyi pissin diye hamuru tavanin üzerinde bekletmiyoruz.Hamur kenarindan kaldirabiliyorsaniz hamurumuz pismis demektir.










 Altta resimde görüldügü gibi


Altta görüldügü gibi hamurumuzu önce bez üzerinde , biraz hamurun cekmesini bekletiyoruz sonra aralarina cok az bir karabugday unu serpip  kesmeye hazirliyoruz.



Altta yine resimde görüldügü gibi aralari unlanmis hamurumu rulo yapip ,  istenilen kalinlikta kesiyoruz. ister kurutup bir kavonoz yada bez torbalarda kullanmak icin  hazirliyabiliriz
Yada hemen o gün pisirilip Afiyetle yiyebilirsiniz




Mesela ben bu makarnayi mantarli kremali pisirdim süper oldular
.Tarifime gelince bu yaptigimiz makarnamiz  cok cabuk pisiyor en fazla 5 dk tuzlu suda hasladim ben diri seviyorum .Bu arada ayni zamandada bir kapta 1 sogan dogradim ve biraz yagda cevirdim.Üzerine iri ay seklinde dogranmis  Mantari koydum ve cok az  soteledim.Icerisine tuz ve karabiber ve 1 tatli kasiginin yarisi  glütensiz nissasta  koydum bir de  beraberinde kavurdum.Üzerine 1 su bardagi kadar soguk sütü koydum ve koyulasmaya yakin kadar mantari pisirdim,En son olarak ü makarnalarim sosun  icerisine  koydum berberinde biraz pisirdim ve  makarnamiz artik hazir.
Makarnayi tabagimiza alip üzerine parmesan peyniri rendeleyin  inanilmaz güzel oldular



Not;isteyen hazir kremada kullanabilir ben kendim yapmayi tercih ettim malesef evde kremam yoktu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sevinc`in Dünyasi`na abone olarak her gün yenilenen iceriklerimizden haberdar olabilirsiniz!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...